Biografie

  • 2006; Na het behalen van mijn trainer coach B in 2005, om me een gaan kijken waar training te kunnen geven. Olympus 70; Geen plek. PAC rotterdam en Haag atletiek zochten een MILA trainer. Uiteindelijk voor Haag gekozen. In oktober 2006 begonnen als trainster voor het lange gedeelte van de MILA groep.
  • 2007; Als lid bij Haag atletiek aangemeld, handiger als je daar als trainer bent ook lid te zijn. Mocht er bv een keer geen atleet op de competitie zijn bv kan je als trainer ook als atleet inspringen. Training geven gaat heerlijk, goede prestaties van de atleten. Als atleet zelf gaat het ook goed. Train gewoon met de atleten mee, zeker op de weg een makkelijke bijkomstigheid.
  • 2008; Half juli gaat het rommelen rond mijn trainersfunctie. October de knoop zelf doorgehakt. Ben vanaf 1 januari 2009 weer Olympus 70 lid. Tot die tijd maak ik mijn trainerschap netjes en met net zoveel plezier als voorheen af. Combinatie trainer atleet verloopt lekker. Loopt bv naar de training toe, geef een baantraining en loop dan zelf weer terug. Ideale combinatie.
  • 2009; Olympus lid, start Ophorst Runners. Het lijkt allemaal makkelijk maar dat is het niet. Klein groepje om te trainen maar ik wil meer. Geduld moet ik hebben. Word in februari door PAC gebeld om trainer, coxc3xb6rdinator van de op te zetten topgroep van PAC te worden. Een waanzinnige aanbieding. Ben nu aan het afwegen wat de beste beslissing is, Rotterdam ligt nl niet op fietsafstand.
  • 2010; Met de OphorstRunners verder gegaan. Langzaam maar zeker komt er meer vorm in de groep. Een eigen website is gemaakt, het aantal atleten neemt steeds een beetje toe. Het is een genot om met de groep te trainen en wedstrijden te lopen. Spontaan een sponsor voor de groep, deze heeft ons voorzien van wedstrijd kledining. Met mij ging het vanaf februari steeds beter en mooie wedstrijden gelopen. In september krijg ik mijn fiets heel hard tegen mijn bekken en kneus deze. Mijn fysio lapt mij weer op en vanaf november gaat het de goede kant op. Sluit het jaar af met een prachtige Silvestercross.
  • 2011; Voor mij is het jaar heel goed begonnen. Greep net naast de titel sportvrouw van het Westland 2010. had er vrede mee, wilde er eigenlijk veel meer voor gedaan hebben. Doel was NK cross, goud, gehaald. 2 weken later Nederlands record 25 km, gehaald in een tijd van 1.42.17. (45 seconden eraf). Twee weken later EK cross en wordt Europees kampioen. Echt gaaf. De eerste drie doelstellingen zijn gehaald en het is pas april. Met de groep gaat het ook heel goed. Nu met 15 atleten en ze lopen heel veel persoonlijke records. Zalig om te zien hoe goed ze trainen en hoe fanatiek ze zijn. NK goud op de 10 km en de halve marathon. Als klap op de vuurpjil in  november weer een marathon gelopen, die van Athene. Wilde 3.10 lopen en liep 3.10 uur, werd eerste V50+   Twee weken later won ik goud op het NK cross, wat een jaar.
  • 2012:  Werd gekozen tot sportvrouw van het Westland 2011, een enorme eer en doelstelling gehaald.  Het leek daarna wel alsof ik niet te remmen was. Het ene Nederlands record na het andere liep ik op de 10 km en 15 km. Helaas was het  parcours niet gecertificeerd en werd hget nieuwe record niet erkend. In Delft liep ik 37.13, het parcours werd alsnog nagemeten en kon eindelijk een record de boeken in. Een van mijn mooiste vacantie’s werd de tocht op de racefiets naar de Olympische spelen, dagen van 145 km fietsen, slapen op de oranje camping en sfeer proeven, grandioos. In september het NK 10 km gewonnen maar er was iets niet goed in mijn bekken. Heftige blessure kwam naar voren, ontstoken kapsel in mijn rechter heup, uitgegleden op het werk. 5 maanden heeft mij dit van wedstrijden weggehouden. Veel op de racefiets, rustig lopen en een perfecte fysio zorgde ervoor de de blessure overging.
  • 2013; Langzaam weer aan wedstrijden gaan proeven, steeds een beetje harder, vertrouwen in mijn lijf terug winnen. Het NK halve marathon was het doel voor totale genezing. Ondanks het overlijden van mijn moeder in de week voor het NK, goud gewonnen. Het werd de meest zware wedstrijd, emotioneel en mentaal, maar het goud was voor mijn moedertje.
  • Op de een of andere manier liep ik een hielspoor blessure op. In september voelde ik dat het niet goed was en zocht de fysio op. Begonnen met vier behandelingen per week, afbouwen naar drie, twee en in december nog een behandeling. Heftig. Ondanks alles mocht ik wel blijven lopen. Met lopen voelde ik niets alleen na afloop. Best oke wedstrijden gelopen ook al mocht het slechts op 80%. Mijn grootste prijs dat jaar werd op 19 december uitgereikt. De Sportcarriere award Westland 2013. Super gaaf en een vreselijke eer dat ik deze uit handen van Leo van Vliet mocht ontvangen.
  • 2014; Nog steeds de hielspoor die soms vervelend was en dan weer niet, werd er een beetje gek van. Het NK 10 km weg ging goed maar na afloop voelde ik de hiel weer 😦  Bleken de schoenen de boosdoener te zijn. Weggedaan en op zoek naar nieuwe. De opvolger van een paar wat lekker liep bleek te zacht. Heb je aan 2 voeten spierpijn en weer 5 weken alsof ik op eieren liep. Nog steeds liep ik goede wedstrijden met mooie resultaten. Nederlandse Records verbroken op de 20 km, 21,1 km en op de 10 km, deze al vier maal aangescherpt. Zou niet mogen klagen als je weet dat dit alles gelopen is op maximaal 90%.  Mijn tijden worden wel langzamer, de leeftijd gaat zijn tol eisen. Is niet erg en het belangrijkste is dat ik kan blijven lopen.
  • 2015; wat een jaar is dit geweest. 9 maal het Nederlands record aangescherpt. Is nog meer gebeurd maar helaas op een niet gecertificeerd parcours. Vier maal een gouden medaille en uitgeroepen tot Master van de atletiekunie 2013, Gaaf. De hielspoor ging langzaam weg en in de zomer kon ik me volledig geven. Durfde alleen niet zo goed. Mentaal weer het vertrouwen krijgen. Lekkere trainingen en mooie wedstrijden. Gekozen tot lid van het platform Master Atletiek vd Atletiekunie. Fijn om zo mee te mogen denken en spreken voor de masters van Nederland.  Racefiets nu iets meer, om zo de benen meer looprust te geven. Heb de Amstel Curacao race gereden (85 km over het eiland Curacao). Het  ging waanzinnig. Ik kreeg daar eenzelfde gevoel van Flow als je dat met hardlopen kan bereiken. Voor het werk volg in nu een trainingcursus om me meer in het HEALTH  gebeuren te verdiepen en (Internationaal) trainingen te kunnen gaan geven aan medewerkers.  Hoe kan je je energie level  verhogen. Trainen op  het vlak fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel. Dit kwam op mijn pad en is iets waar ik heel graag naar toe wil. Het zijn veel verschillende dingen in mijn leven, allemaal even leuk en daar krijg je energie van. Kijken wat 2015 me verder gaat brengen
  • 2016;  Een foto overzicht over het jaar 2015 is al gepubliceerd, wil het in woorden nog meer beschrijven.  Op sportief gebied een heel goed jaar geweest. Het aantal Nederlandse gouden medailles is met 5 toegenomen. Nederlandse records gelopen, slechts 1 van de 5 is goedgekeurd. Jammer, een niet gecertificeerd parcours is mijn eigen schuld maar baanwedstrijden met haperende spullen is ronduit slecht. Het mooiste van alles was mijn Wereld kampioen gouden en zilveren medaille. Het was het doel voor 2015,  volledig naar dat doel toegewerkt. Het waren twee zware wedstrijden, door tegenstand en de 39 graden maar doel is gehaald. Het Wilhelmus voor jou alleen daar boven op het podium met een gouden plak om je nek is iets wat je mee moet maken om te voelen wat het is.
  • Op trainersgebied een grote stap gezet. De vacature bij RA  was zo aantrekkelijk, een goed overwogen beslissing gemaakt, aangenomen en geen moment spijt van gehad.  Een grote fanatieke en snelle groep atleten die goed reageren op de Ophorst training methode.
  • De OphorstRunners gaan ook gewoon door, met behulp van een hulptrainer is het mogelijk om ze goed te blijven begeleiden.
  • Veel veranderingen, kost je veel energie maar als alles goed loopt krijg je daar energie van.
  • Niet verder gegaan met het HEALTH programma van mijn werk. Kreeg geen vrije ruimte voor eigen inbreng. Aan de ene kant begreep ik dat, voor mij werkt dat niet, kan mezelf niet zijn en ben dan ook niet overtuigd.  RA is daar meer dan een goede vervanging voor, daar kan ik helemaal mezelf zijn.
  • 2017; Als atleet gaat het nog steeds erg lekker. Train “maar” vier maal in de week waarvan 1 training alleen. De training alleen is een lange duurloop, deze kan je het best alleen doen, lekker dwalen  in je eigen lekkere tempo over paden en wegen waar je op dat moment zin in hebt. Verder pas ik mijn lopen in tijdens training geven. Of ik loop mee, veelal tegendraads om iedereen in de gaten te houden. De baantraining doe ik niet mee, de Auto buiten de stad zetten en er die avond een lange rustige training  van maken. Atleten van de A-groep doen het heel goed, perfecte inzet. Met de OphorstRunners kan ik gezellig meetrainen, voor mij een tempo of hersteltraining. De OphorstRunners is afgeslankt tot een kleine maar gezellige groep, alle aan elkaar gewaagde atleten.
  • Training geven, coachen, het is zo heerlijk om te doen. Atleten helpen om op een goede en verstandige manier verder fte komen, te laten genieten van hun het hardlopen. Schema’s maken is een grote puzzel, hoe gaan ze vooruit zonder overbelast te raken, daarbij is ieder atleet uniek, een uitdagende puzzel dus 🙂

One thought on “Biografie

  1. wat een leuk verhaal in het ad vanmorgen carla. mijn dag kon niet meer stuk na het gelezen te hebben. veel succes en groeten,

    alphons

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s