Over hindernissen naar  de halve van Eindhoven

De dag voor de halve marathon van Eindhoven  kwam snel dichtbij.  De hele had ik al laten varen, kwam niet uit.  Verjaardag bij dochter en schoonzoon  op zaterdagavond in Nederwette, blijven slapen  om de volgende dag in alle rust naar Eindhoven te kunnen fietsen. Mooi plan, was het niet dat op vrijdag de hoofdwaterleiding  in hun huis klapte en ze tot de enkels door het water liepen.  Brandweer,  Brabant water en hulptroepen om het water op te zuigen en heaters ed neer te zetten. Redden wat er nog te redden viel.  Verjaardag afgeblazen, wij wel gewoon gegaan. Het was erg gezellig, gezeten tussen de herrie, wat erg wende, van  de motoren. Nadeel  was, erg warm in huis en  een heel droge atmosfeer omdat al het water in de lucht, die door de heaters  gemaakt was, opgezogen werd door condensopvangers.  In de nacht veel gedronken. Niet het idee hebben dat ik verzadigd raakte.  In de morgen gezellig ontbeten en daarna vertrok ik naar Eindhoven op de fiets,  het gezin  zou  mij aanmoedigen op 3 km en bij de finish.  Heerlijk op de fiets door het boerenland,   geen oponthoud of file problemen. Nummer opgehaald, omkleden, tas afgegeven en in gaan lopen. Door drukte een klein stukje ingelopen,  het lopen ging wel oke. Een halve liter water 5 minuten voor de start gedronken, merkte dat ik dat nodig had. De start, opende een paar seconden te snel, na 2 km liep ik het juiste tempo. Wilde 4.01 per km lopen.  Ik  kreeg het echter  vreselijk benauwd en had moeite om  die tijd  te halen. Geen zin om te forceren en snoepte er een paar seconden bij. Daar stond  het (bijna hele) gezin. 20171008-IMG_3233Hoorde later dat Koos gezegd had “gaat niet goed, ma kijkt niet blij” . Koos  had het bij het rechte eind. Vaak  ging ik heel diep ademhalen om toch voldoende zuurstof binnen te krijgen.
Ik had mijn nieuwe schoenen aangedaan, Mizuno Shadow, 3 maal op gelopen zonder problemen, nee gaan mijn voorvoeten toch branden, kan er ook nog wel bij:-)

20171008-IMG_3235 Na 7km gingen de longen meer open,  het voelde meteen een stuk beter. De benen en het koppie  wilde wel. Genoten van het vele publiek en de brandende voorvoeten nam ik voor lief.  Langzaam  maar zeker begon ik atleten in te halen, van 9e positie bij de vrouwen naar plaats 5, doet goed. Een mooi rood fietspad door de bossen was echt het mooiste stuk vandaag. Nog 5 km, leuk dat ze hier aftelde.  Het centrum van de stad  doemde op met meer en meer mensen langs de kant,  allemaal even enthousiast. Ik passeerde  “de kroegenstraat”.  Wat een discipline, slechts een gele lijn op de straat, al het publiek bleef achter de gele lijn, iedereen met of zonder glas bier in de hand, moedigde  aan, het was een feest20171008-IMG_3244

20171008-IMG_3247 Nog 1 km, ik kreeg het nu zwaarder maar bij het zien van de finish en de klok liet mij versnellen, 1.26.59 super gaaf. 1e V55, dat had ik aan het begin van de wedstrijd niet  verwacht.

Carla finish klein

Man en kinderen waren daar om te feliciteren. Nummer af, medaille afgegeven om uit te gaan lopen, ze zouden mij appen waar ze een drankje aan het doen waren. Totaal 3 km uitgelopen  in ene  realiseerde ik me dat mijn tas weggezet was op mijn startnummer, oei, die had  Lex. Gelukkig wist ik het nummer uit mijn hoofd en de man was zo aardig mij gewoon de tas te geven. Omkleden en het gezin op gaan zoeken. Eerst wat gedronken en toen aan het diner om de dag te vieren. Ondanks alles was het een super weekend geworden.

08Oct17 uit eten

Van l->R Koos, Natas, Joy, Pieter, Lex, Carla’s jas

Geef een reactie

