s’Gravenzande als tussendoortje

Rare titel?  Met een 10EM tussen twee “belangrijke”  halve marathons, voelt het een beetje als tussendoor wedstrijd. Knallen, easy,  knallen, in deze volgorde wilde ik deze wedstrijden gaan lopen. Vandaag dus easy.  Easy is vooral heel ontspannen lopen, zonder pushen de kilometers onder de voeten door laten gaan. De  start was goed en lopende door een haag van publiek voelde het erg lekker. Lopen in je eigen Westland voelt altijd heel lekker, vele mensen vinden het leuk om jouw persoontje te zien lopen en aan te moedigen. Na het dorp s’Gravenzande volgende zijdijk, een groep werd langzaam gevormd.  Gelijkmatig passen naast me, het voelde gewoon lekker.

2km Carla met groep

De kilometer waren rond de 4.03, misschien iets sneller dan ik in gedachten had, het gevoel zei dat het goed was. Rechtsaf met daar beneden het witte dijkhuisje waar we straks een jaar gaan wonen, enkel en alleen omdat ons huis verkocht is en het nieuwe huis nog niet klaar. Mooie plek om te wonen hoor :-). Langs en een stukje door het bos, veel bekende stonden daar aan te moedigen. Het  water en de sponzen posten waren goed verzorgd. Omdat ik voor de start mijn halve liter water gemist had (was spa rood en durfde mijn buik geen bubbels te geven), nam ik nu steeds een bekertje aan.  Ik heb me maar twee keer verslikt, valt mee he:-). Een keer kreeg ik een flesje aangereikt, dat was goed drinken, gewoon de slokdarm in ipv de luchtpijp.

sgravenzande2017 021

De Bonnenlaan, is eigenlijk een heel vervelend stuk in de wedstrijd, lang en uitzichtloos. Probeerde me op leuke dingen te focussen. De mannen voor me begonnen te sleuren, dat was niet de bedoeling. Zei tegen Wim dat ik het gevoel had dat ze sneller gingen. Wim antwoord volmondig hetzelfde en met zijn tweeën niet meegegaan, eigen tempo vast gehouden. Toch wel fijn zo zij aan zij de Bonnenlaan vol te maken, daarna rechtsaf de Haakweg op te mogen. We moesten vaak of links of rechtsaf. In ene de tunnel onder de Maasdijk door, 14 km’s  waren er alweer voorbij. De benen voelde nog steeds erg goed aan. Een lange km de wind tegen, met de klok op 15 km. Zag 1.00.06, zat maar 5 seconden boven mijn Nederlands record, ik had best aardig doorgelopen. Rechtsaf, langs de huizen naar het centrum, lees finish, op de markt.

Finish CarlaFinish Carla rug s'GravezandeKlein eind sprintje en finishte in 1.04.29, super tevreden. 2e vrouw overall, lekker!!!!!!! Er waren mooie tijden gelopen en met een groep euforische atleten gaan uitlopen, heerlijk was dat.

30Sep17. kleinZelf de 3km uitlopen volgemaakt, om gaan kleden, alles op het gemak, de prijsuitreiking laat toch altijd op zich wachten. Helaas voor mij, ik was te laat voor  de eerste uitreiking. Melde me en mocht in mn uppie het podium op.

Voor de finale van het Agiumcircuit was ik wel op tijd. Gezellige uitreiking met alle atleten aanwezig, mooie vrolijke kleuren van de uitgereikte bloemen. Met een goed gevoel en  handen vol bloemen fietste ik rond 17.00 uur naar huis.  Het was een easy mooie wedstrijd geworden

Carla 30Sep17

Geef een reactie

