De verbaasde, behulpzame man.

Het werd een weekend van racefietsen.  Door irritatie aan de voet door een verborgen maar gevonden bobbel in de hardloopschoen moesten deze voor straf op de plank blijven staan.  Zaterdag een lekkere rit gereden van 50km totaal met….. de laatste 3 km een lekke band.  s’Avonds nieuwe band erom heen en de ander geplakt, kon niets vinden in de buiten band ????????

Zondag op pad voor een rit over 60km, het ging  zo lekker tot 25 km, weer lek 😦  Fiets op de kop, achterwiel eruit. Er kwam een man langs fietsen, stopte en  gaf raad. Heel lief van hem maar ik volgde mijn eigen manier van “zo snel mogelijk weer op de fiets zitten”.  De binnenband eruit, goed de band en velg nakijken, ja hoor, een klein nukkig steentje prikte net  in de binnenband, eruit gehaald. De nieuwe binnenband erin, even wat lucht in de band door middel van een CO2 patroon. Het gezicht van die man, was zo leuk om te zien. Hij had nog nooit zoiets meegemaakt  en vond dat ik goed voorbereid op weg gegaan was. Tot 2 maal toe een wielrenner die passeerde en vroeg of ik hulp nodig had. Ik zei dat het goed ging met de reparatie, heel attent van de mannen. Ondertussen zat de buitenband erom, lucht erin, altijd even oppassen met die patronen dat de band niet klapt. Wiel erin, even ruzie met de ketting maar hij zat. Nog een wielrenner die stopte en vroeg of het ging. De man zei, “nou dit vrouwtje redt het wel, daar kan je nog wat van leren”.  Fiets rechtop, spullen verzamelen, helm en bril op. de man dag gezegd en ik vervolgde mijn rit.  Lekke band 13Aug17

Geef een reactie

