Ze geloofde me niet :-)

Vrijdagavond, bar de Burchtloop waar ik 33 jaar geleden mijn eerste wedstrijd ever liep.

Zaterdagmiddag, kadeloop, 33 jaar geleden mijn 2e wedstrijd ever.

IMG_1909

Drie vrouwen, 19 uur geleden met elkaar, nu tegen elkaar.

Vroegen ze tijdens de 38e editie bij de start wie er meer dan 21 keer gelopen had en ik stak mijn vinger op, 33 jaar geleden de 5km in 16.51 lopen en 32 jaar geleden voor het eerst de 12km lange kadeloop. Op 6 jaar na elke jaar aanwezig geweest in Schipluiden, gewoon omdat het zo’n  bijzondere wedstrijd is.  Bijzonder mooi om na het asfalt richting Vlaardingen over de schelpjes via het trekpad  van het paard, (heel lang geleden liepen hier  paarden om de boten door het water te trekken) langs de Vlaardingse-vaart terug naar te  lopen Schipluiden.  Ik heb hier veel meegemaakt, in Schipluiden. Hele warme wedstrijden, soms stortregen bij de start om daarna bijzonder benauwd weer te worden. Editie 1993, in strijd met Anne van Schuppen, de enige waterpost die er toen was, te missen. De 5 km ging in 17.45 en dat terwijl het 32 graden was, ik wilde winnen. Het mooie van lopen over het trekpad is het zien van eerst de molen en daarna de trambrug, nog een paar km te gaan. Ook in 1993 zag ik die brug en was heel blij dat het einde er bijna was. Ik had zo’n dorst dat ik zin had om de hele vaart leeg te drinken. Onder de trambrug door kreeg ik een koud hoofd. De draai het dorp in ging ik slingeren en liet me in het gras vallen, helaas geen winst dit jaar, het leek alsof mijn einde nabij was. Uiteindelijk met de ambulance afgevoerd  naar het ziekenhuis met allemaal elektrodes aan mijn lijf.  3 uur later mocht ik weer naar huis. Een hele maand van slag geweest, de elektrolyten huishouding had ik danig in de war geschopt.  Een groot pluspunt was dat de organisatie na 1993, zeven waterposten ipv een  waterpost langs het parcours gemaakt had, ik had mijn steentje bijgedragen 🙂

P1030460Dit jaar was het zweten naar Vlaardingen. Eenmaal op het trekpad langs de vaart een lekkere stevige noorder wind tegen, dag zweet. Ik genoot, lekker knokken met de wind en de schelpjes onder je schoenen te horen knisperen. Later kwamen 3 mannen bij me lopen en haalde de wind soms bij me weg. Voelde me super woman, zo lekker liep ik. Zonder kou of slingerende benen kwam ik over de finish, als 2e vrouw overall. De 26e editie kadeloop zat in de pocket, hij was weer bijzonder.

IMG_2257

Geef een reactie

