Gecompliceerde eenvoud :-)

Brug Vlaardingen

De gecompliceerde eenvoud  van mens en brug

Day -6;   Zware wedstrijd in den Hoorn, had richting het NK een easy wedstrijd moeten worden. Na vandaag zal ik echt gas terug gaan nemen
Day -5;   Mooie zonnige zondag met veel wind. Heerlijke tocht op de racefiets, super benen.
Day -4;   Fartlektraining met de OphorstRunners, alles rustig meegedaan. De trap van 75 treden blijft een uitdaging, deze ging ik met de atleten 3 maal op, even afzien, het mocht.
Day -3;   Storm, met de A-Groep in Rotterdam, het was een gevecht met de wind. Als Hekken sluiter volgde ik de groep, kon alles goed overzien. Hele zware benen en zelfs rustig meedoen voelde zwaar.
Day -2;   Halverwege de dag begon ik mijn kuiten te voelen, beide benen dezelfde stijfheid. wat heb ik gedaan voor geks om nu spierpijn te krijgen?
Day -1;   Na een nacht met steeds pijnlijkere kuiten volgde een dag vol stijfheid. Ik baalde, waarom juist nu, ik die (bijna) nooit kuit spierpijn heb.
Day 0;   De spierpijn lijkt iets minder. Een dag vol vragen, kan ik zo een NK 5000m lopen vanavond?
Na het inlopen, de kuiten werden niet soepel, afgemeld. Dit voelt niet als verstandig, starten tijdens het NK Masters.
Na een hersteltraining door het groene hart, kroop in een andere rol, 10000M mannen coachen.
Day +1;   Wakker met….. gevoelige kuiten. Het wordt minder stijf, besloot me nu al af te melden, geen getwijfel maar knopen hakken.
De dag anders indelen en ging lekker op de racefiets naar het NK als coach.

Zo zie je, je kan hier heel gecompliceerd over doen, zoals het vlechtwerk van de brug. De eenvoud zit hem in loslaten en nieuwe plannen trekken, de lijnen van de brug zijn in hun eenvoud tot een mooi geheel gemaakt, voor mij als het leven.

Geef een reactie

