GoldenTenloop doet zijn naam eer aan

Deze donderdag de 13e staat in het teken van Delft. Was nu netjes van te voren ingeschreven, niets kon er mis gaan!!!!!  Mijn hooikoorts aanval na het gras leggen in de tuin heeft 10 dagen gekost. 10 dagen van volle longen waarvan 5 dagen geen stem. Het was erg rustig in huize Ophorst en op mijn werk. Hoesten doe ik nu nog volop, het komt lekker los. Trainen ging dinsdag  met weinig benauwdheid, laat het vandaag ook zo zijn. Met Koos op de fiets naar Delft. De fiets op een mooi plekje kunnen stallen en al kletsend naar het mooie stadhuis van Delft.

Stadhuis Daar mijn  startnummer ophalen en Vincent en Spas ontmoeten. Alles klopte en met zijn drieexc3xabn naar de omkleedruimte. Koos, gewapend met fototoestel, ging alvast mooi plekjes uitzoeken om ons straks te vereeuwigen. Na het omkleden even lekker inlopen. Longen voelen niet echt "open" aan. Versnellingen voelen wel oke, we gaan het gewoon doen. De start ging heel goed, alle wedstrijdlopers voorin geeft weinig tot geen gedrang.

Start Over de grote makt waar heel veel mensen ons aanoedigen. Het parcours was sterk gewijzigd met voorgaande jaren. Het eerste stuk is zeker niet in het voordeel, veel klinkertjes en ik krijg visioenen van Vlaardingen. Gelukkig gaat het snel over in asfalt. Onder de A13 door en meteen links langs wat industrie. Daar was het Delftse hout. Prachtige licht groene bomen, weinig pollen in de lucht en veel zuurstof. Het voelt goed, de benen gaan soepeltjes en de ademhaling voelt  normaal. Wat een fantastisch gevoel is dat. Even de hoge klim langs een gemaal "ofzo" om daarna via een brug naar de andere heft van het "bos" te gaan. Mooie asfaltpaden door alleen maar groen. Vincent en Spas passeren mij, het ziet er goed uit, dat gaan ook voor hun mooie tijden worden, zalig gevoel. Slingerend tussen de bomen komen we dan weer bij het water en ik zie  het 7 km bordje staan, dat gaat snel en het horloge laat 26 minuten en een beetje zien. Als dat zo doorgaat ga ik mijn vorige verhaal tot waarheid laten komen. Onder de A13 door terug naar de stad. De klinkertjes komen weer maar de benen vliegen eroverheen.

9_km

Bijkijks De Grote markt met heel veel publiek. Door de motor naast me weten de mensen dat ik eerste vrouw ben, veel applaus en Carla geroep, kikke man.

95_km De laatste straat in dan het bochtje om, toeterende motoren een juigende speakerman, applaus van heel veel mensen en dan de finish met de handen omhoog door het lint, echt gaaf. Tijd is 37.39, ik heb het laten zien dat de 37-er er nog inzit en hoe. Heel ontspannen deze race gelopen, proeft zeker naar meer. De jongens hebben het ook heel goed gedaan en ik feliciteer ze.

Vincent_feliciteren Kreeg_een_roos Water drinken, t-shirt ophalen en eventjes lekker  uitlopen, altijd goed voor de beentjes.

Totaal_plaatje_finish Na veel kletsen richting de  prijsuitreiking. Was als V45 ingeschreven, wel raar voelt dat, je bent de eerste overall en toch kom je zo laat aan de beurt. De bloemen en felicitaties zijn  er niet minder om.

Prijsuitreiking Daarna snel op de fiets, Koos heeft koude handen en die van mij zijn  ook helemaal wit. Na 13 km trappen,  lekker warm geworden en  bovenal hongerig.  Snel de keuken in en een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Rond de klok van 19.00 uur  aan tafel en hebben nog even na kunnen genieten van deze gouden GoldenTen !!!!!!!

Plaats een reactie