HongKong, de reis

Zondagavond  was het zover, in de auto op weg naar Schiphol. Twee uur van te voren inchecken was voldoende, had ook al een aangewezen stoel, goed geregeld allemaal zou je denken. helaas liep het iets anders. Inchecken was oke, de koffer op de weger ging ook nog wel maar de computer liep vast. Dit kwam doordat er overgeboekt was en ik dus de pineut. Er was hoop daar vele mensen inchecken en daarna niet op komen dagen. Helaas was het geluk niet met mij ( en Simone die ik als lotgenoot tegenkwam). Uiteindelijk na vele omzwervingen over Schiphol, KLM mensen langs, vergoeding en hotelovernachting aangeboden,tickets voor de volgende dag. Even 6 uurtjes slapen in het NH hotel  om om 8.30 uur weer bij de incheckbalie te staan. We mochten mee via Parijs naar Hongkong. Na 3 uur overstapwacht in Parijs verder  naar HongKong om 14.00 uur . 12 uur vliegen en vanmorgen 8.10 uur waren we er. Had gelukkig goed geslapen. De bagageband is al vrolijk aan het draaien, nee zien Simone en ik een omgekeerde doos met onze namen erop, of we ons wilde melden bij de balie van Air france. We keken elkaaar aan en wisten al genoeg, bagage vergeten mee te sturen. Ja hoor maar vanavond om 20.00 uur zou het in het hotel afgegeven worden. Voor mij vervelend, voor Simone een ramp, al haar werk zit in de koffer, ik had mijn laptop nog in de handbagage. Samen een taxi genomen om afscheid van Simone te nemen in het centrum van Hongkong, ik verder naar Hongkong island. Mooi hotel en supervriendelijke mensen. Geen bagage en ik voel me al zo vies na 48 uur in dezelfde kleding en niet gewassen. Even ontbijten en toen werd ik opgehaald door Cynthia, op naar de universiteit. Daar hebben we eerst alles doorgesproken en een experiment ingezet. Om 18.30 uur klaar en naar het hotel gewandeld, alsmaar bergaf, wordt morgen klimmen de weg terug. Ongewassen gegeten en daarna was mijn koffer er (20.30 uur. Even een stukje schrijven op mijn weblog, wat protocollen voorbereiden , douchen (oh wat zal dat lekker aanvoelen) en daarna slapen. Laten we hopen dat het verdere avontuur hier een beetje soepeler verloopt. De eerste indruk van Hongkong is druk en alleen maar gebouwen. Mooie en lelijke vieze gebouwen, alles doorelkaar. Ik zit op een mooi stuk, uitkijkend over de Chineese zee. De bergen, wordt een ramp om een beetje te kunnen rennen, morgenochtend maar eens een stukje proberen.  ga lekker pitten.